سوالات متداول

سئوالات متداول

 

الف) نحوه انتخاب یک ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه

چگونه یک سرویس دهنده پیام کوتاه انتخاب کنیم؟
سایت “DevelopersHome.com” یک فهرست از ۱۳ نکته ای که یک شرکت پیش از انتخاب یک ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه باید بررسی کند را منتشر کرده است. اینها سئوالاتی کلیدی هستند که قبل از خرید باید جوابشان را بدانید:
 
هزینه ارسال هر پیام کوتاه چقدر است؟
هزینۀ پیام کوتاه در زمان انتخاب یک ارائه دهندۀ خدمات  اس ام اس عامل مهمی است. ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه از نظر سیستم محاسبه هزینه هر پیامک به دو دسته تقسیم می شوند:
*  بر اساس اعتبار: کاربر مبلغی بعنوان شارژ پرداخت می کند و با ارسال هر پیام کوتاه مبلغی از شارژ وی کسر می شود. بطور مثال کاربری ۱۰ هزار تومان شارژ پرداخت می کند که به ازای ارسال هر اس ام اس  ده تومان از شارژ وی کسر می شود.

*  بر اساس تعداد پیام کوتاه: کاربر تعدادی پیام کوتاه خریداری میکند با ارسال هر اس ام اس یک واحد از اعتبار وی کسر می گردد. فرضا کاربری ۱۰۰۰پیام کوتاه خریداری می کند که با ارسال هر پیام ۱واحد از تعداد اس ام اس خریداری شده کسر می شود.
 بطور کلی هزینه های بلند مدت در سیستم اعتباری ارزانتر از زمانی است که هزینه ها بر اساس تعداد پیام کوتاه محاسبه میشود.
 
آیا هزینه های جانبی دیگری وجود دارد؟
برخی ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه ممکن است بخشی از هزینه های مربوط به خدماتشان را پنهان کنند تا سرویس اس ام اس  آنها ارزانتر به نظر برسد. مواردی از قبیل هزینه های تنظیمات، پشتیبانی، و غیره. قبل از خرید مطمئن شوید هزینه های جانبی دیگری وجود ندارد.
 
آیا برای خرید پیامک حداقلی وجود دارد؟
بیشتر ارائه دهندگان خدمات اس ام اس چیزی بنام حداقل خرید دارند و از مشتریانشان می خواهند که در هر بار خرید مثلا حداقل ۵۰۰۰ اعتبار یا بیشتر خرید نمایند. بهتر است شرکتی را انتخاب نمائید که دارای حداقل خرید کم و یا فاقد آن باشد.

 آیا پیام کوتاه خریداری شده دارای تاریخ انقضاء می باشد؟
در برخی ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه چنانچه اعتبارخریداری شده در یک دورۀ زمانی مشخص (مثلا ۳ ماه) مورد استفاده قرار نگیرد باطل می شود. بهتر است خدمات دهنده ای را انتخاب کنید که چنین محدودیتهائی نداشته باشد.

 گستردگی پوشش شبکه ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چقدر است؟
پوشش شبکه یک عامل مهم برای کاربران است، چون این امکان وجود دارد که ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه نتواند پیامها را به موبایل مقصد و یا اپراتورهای تلفن همراه تحویل دهد. بررسی کنید که ارائه دهندۀ خدمات قادر به ارسال اس ام اس به کلیه اپراتورهای مورد نیاز شما باشد.

 کیفیت شبکه ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چگونه است؟

برخی ارائه دهندگان خدمات برای هر پیام کوتاه مبلغ بسیار پائینی اخذ می کنند، اما کیفیت کارشان ضعیف است و ها ممکن است اصلا به موبایل مقصد نرسد و یا پس از یک تاخیر طولانی برسد. کاربران قبل از خرید باید کیفیت شبکۀ ارائه دهندۀ خدماتشان را به دقت بررسی نموده و برای امتحان تعدادی پیامک آزمایشی ارسال کنند.
از چه روشهائی می توان SMS  ارسال کرد؟
بررسی کنید که آیا ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه برای ارسال و دریافت SMS، از متداول ترین پروتکل ها مانند HTTP (رایج ترین و ساده ترین روش برای استفاده (HTTP ) وب سرویس و DLL پشتیبانی می کند یا نه.

 چه روشهائی برای پرداخت/خرید وجود دارد؟
غالبا SMS ها و یا شارژها از وب سایت شرکت ارائه دهنده خدمات خریداری می شوند، بنابراین بیشتر ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه، پرداخت آنلاین با کارتهای اعتباری را پشتیبانی می کنند.

 آیا قابلیت مدیریت و گزارشگیری وجود دارد؟
 بیشتر ارائه کنندگان خدمات پیام کوتاه یک سیستم مدیریت اشتراک مبتنی بر اینترنت (تحت وب) فراهم می کنند که عملکردهای عمدۀ آنها، مانند بررسی تعداد پیام کوتاه یا اعتبار باقیمانده و قابلیت خرید آنلاین اعتبار و … کمابیش مشابه هستند. شرکتهای ممتاز سیستم گزارشگیری را ارائه می دهند که یادگیری و استفاده از آن ساده است و کاربران را از طریق یک فرایند نظام مند راهنمائی می کند. این خصوصیات به کاربران کمک می کند تا کارآمدتر بوده و اشتباهات کمتری داشته باشند.

 آیا شرکت ارائه کنندۀ خدمات قابلیت دریافت پیامک دارد؟
همۀ شرکتها خدمات پیام رسانی یکطرفه – یعنی توانائی ارسال پیامک – را دارند، اما همۀ آنها خدمات دوطرفه که به کاربران اجازۀ دریافت SMS را می دهد ارائه نمی کنند ، چون این حالت از نظر فنی مشکل تر است. اگر شما نیاز به سیستم پیام رسانی دوطرفه دارید (ارسال و دریافت پیام کوتاه) مطمئن شوید که شرکت مورد نظر شما این قابلیت را دارد.

 خدمات پشتیبانی چقدر معتبر است؟
یک ارائه کنندۀ خوب خدمات پیام کوتاه باید یک گروه پشتیبانی داشته باشد که درک کاملی از سیستم خود داشته باشد. اعضای گروه باید قادر باشند انواع سئوالات و اشکالات را پاسخ داده و حل نمایند. کیفیت خدمات پشتیبانی انعکاس دهندۀ کیفیت سایر خدمات شرکت است، و خریداران می بایست قبل از خرید هم پشتیبانی تلفنی و هم ایمیل را کنترل نمایند.

 ب- سامانه هوشمند پیام کوتاه صلابت رایانه  چگونه با موارد فوق سازگار است؟

در ادامه صلابت رایانه نشان می دهد که چگونه خدماتش با این سئوالات کلیدی که در راهنمای “DevelopersHome.com”  مشخص شده اند، سازگاری دارد. اینجا توضیحی برای هر سوال آورده شده است:
 هزینه ارسال هر پیام کوتاه چقدر است؟
صلابت رایانه  یک سیستم اعتباری را برای پیامهای کوتاهش بکار میبرد که قیمت آن از 125ریال برای هر پیام کوتاه فارسی شروع شده که در خریدهای انبوه قیمت هر SMS نزدیک به ۳۰ درصد ارزانتر می شود.

 آیا هزینه های جانبی دیگری وجود دارد؟
در خدمات صلابت رایانه ارائه پشتیبانی فنی ، نصب و راه اندازی محصولات و سرویسها همگی رایگان بوده و مشتری پولی نمی پردازد ، ضمنا برخلاف اکثر ارائه کنندگان خدمات پیامک صلابت رایانه برای دریافت SMS هم هزینه ای اخذ نمی کند.

آیا برای خرید پیامک حداقلی وجود دارد؟
حداقل خرید پیام کوتاه در صلابت رایانه وجود ندارد.

 آیا پیام کوتاه خریداری شده دارای تاریخ انقضاء می باشد؟
صلابت رایانه
هیچ گونه محدودیتی برای مصرف اعتبار خریداری شده ندارد و کاربر می تواند بدون نگرانی اعتبارش را در زمان دلخواه استفاده کند.
 گستردگی پوشش شبکۀ ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چقدر است؟
صلابت رایانه قابلیت ارسال پیام کوتاه به اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و تالیا و دریافت SMS از همراه اول و ایرانسل را دارد.

  کیفیت شبکۀ ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چگونه است؟
برخلاف بسیاری از ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه که از هاستینگ اشتراکی استفاده می کنند درگاه پیام کوتاه صلابت رایانه بر روی سرور اختصاصی در دیتاسنتر داده پردازی ایران واقع در تهران میزبانی می شود که چون در داخل کشور قرار دارد لذا کیفیت ، سرعت و ظرفیت انتقال فوق العاده ای را ارائه می دهد (هر کاربر می تواند بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار پیامک در ساعت ارسال کند.)

 چه روشهائی برای پرداخت/خرید وجود دارد؟
صلابت رایانه در سایت خود پرداخت آنلاین با کارتهای بانکی عضو شتاب ، کارت به کارت و واریز وجه به حساب را پشتیبانی می کند و پس از پرداخت نیز اشتراک کاربر بصورت خودکار شارژ می شود.

 آیا قابلیت مدیریت و گزارشگیری وجود دارد؟
صلابت رایانه یک سیستم مدیریت و گزارشگیری

 

 

 

 

 

 

 تحت وب پیشرفته را ارائه می کند که بنام CRS شناخته می شود و قابلیت ارسال پیام کوتاه ، گزارشگیری از SMS های ارسالی و دریافتی ، مشاهده پیامکهای در صف ارسال ، نمایش باقیمانده اعتبار ، صورتحساب کاربر و ارسال SMS را دارد.